АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ЮРИДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНІ

Автор(и)

  • О. С. Яра

DOI:

https://doi.org/10.32844/10.32844/2222-5374-2020-110-8.22

Ключові слова:

адміністративні обов’язки, адміністративно-правовий статус, виховання, гарантії, культурні цінності, навчання, наука, науково-педагогічний працівник, студент.

Анотація

Актуальність статті полягає в тому, що розвиток системи вищої юридичної освіти здійснюється не в якісь без особові форми, а безпосередньо високопрофесійними особами, які мають відповідні наукові і педагогічні знання із належним рівнім їх формалізації. Такі особи отримала лаконічну назву – науково-педагогічні працівники. В сучасних умовах йде плідний розвиток вищої юридичної освіти в Україні, серцевиною якого є повноцінне утвердження в ньому європейських цінностей, Болонського освітнього процесу та юридичних цінностей Ради Європи, вершиною практичного втілення яких є рішення (президенти) Європейського суду з прав людини. Все це вимагає по новому поглянути на адміністративно-правовий статус науково-педагогічних працівників вищих юридичних закладів Україні на сучасному етапі розвитку нашого суспільства. Мета статті полягає в тому щоб на основі теорії адміністративного права, доктринальних поглядів на цю проблематику вчених-адміністративістів, діючого законодавства з’ясувати адміністративно-правового статус науково-педагогічних працівників вищих юридичних закладів Україні. Наголошено, що невід’ємним елементом адміністративно-правового статусу наукового-педагогічного працівника вищого юридичного навчання в закладах є професійно-освітянська культура як система і водночас її елемент, особистісне утворення, діалектично інтегрована єдність педагогічних цінностей, між якими існують певні зв‘язки і відношення, що формуються, реалізуються і вдосконалюються в різноманітних видах професійно-педагогічної діяльності й спілкування, визначаючи характер і рівень останніх. Зроблено висновок, що адміністративно-правового статус науково-педагогічного працівника в Україні це система юридичних чинників, які характеризують головну роль науково-педагогічного працівника у навчальному, виховному та науковому процесах навчання студентів, яка складається із їх адміністративних обов’язків і прав, гарантів та професійно-освітянська культури.

Посилання

1. Гладуш В., Лисенко Г. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія: навч. посіб. Дніпро, 2014. 416 с.
2. Про вищу освіту. Закон України від 1 липня 2014 р. № 1556-VII. Відомості Верховної Ради. 2014. № 37-38. ст. 2004
3. Калашнікова Л. , Жерновникова О. Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях: навчальний посібник. Харків, 2016. 260 с.
4. Немченко С., Немченко Г, Голік О., Лебідь О. Педагогіка вищої школи: підручник. Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2014. 534 с.
5. Галунько В. Адміністративні права і обов’язки: словник термінів. Академія адміністративно правових наук. 2017. URL: http://www.ssaals.com.ua/?p=4352
6. Головенкін В. Педагогіка вищої школи: підручник. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. 290 с.
7. Глобенко І. Адміністративно-правовий статус суб’єктів публічної адміністрації в Україні: дисертація здобуття наукового ступеня доктора філософії у галузі 081 «Право». Київ, 2020. 204 с.
8. Фіцула М. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. Київ: «Академвидав», 2006. 352 с.
9. Про освіту. Закон України 5 вересня 2017 р. № 2145-VIII. Відомості Верховної Ради. 2017. № 38-39. ст. 380;
10. Чижмарь К. Наукова-практичний коментар Закону України «Про вищу освіту». Київ: Видавництво "Професіонал", 2019. 360 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-11

Як цитувати

Яра, О. С. . (2020). АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ВИЩИХ ЮРИДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНІ. Юридична наука, (8 (110), 177–182. https://doi.org/10.32844/10.32844/2222-5374-2020-110-8.22

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО; ФІНАНСОВЕ ПРАВО; ІНФОРМАЦІЙНЕ ПРАВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають