ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ ТА ЙОГО ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Д. С. Лунін

DOI:

https://doi.org/10.32844/2222-5374-2020-103-1.22

Ключові слова:

електронне урядування, адміністративно-правове забезпечення, зарубіжний досвід, принципи електронного урядування, відкриті дані, модель відкритого уряду, цифрові ініціативи, цифрова трансформація.

Анотація

Актуальність статті полягає в тому, що ефективне електронне урядування може забезпечити широкий спектр переваг для уряду та урядових організацій, бізнесу та громадян, серед яких підвищення ефективності їх діяльності на тлі зниження собівартості, підвищення прозорості та пожвавлення участі громадян у політичному житті. Інформаційно-комунікаційні технології широко використовуються державними органами, але «електронний уряд» і «електронне урядування» передбачають набагато більше, ніж просте використання електронних, цифрових інструментів, а саме переосмислення механізмів урядування, його структур і процесів, зміну поведінки, взаємовідносин між учасниками процесів електронного врядування. Запроваджений належним чином електронний уряд дозволяє громадянам, підприємствам та організаціям вести необхідну комунікацію з урядом легше, швидше та з меншими витратами. Метою статті є вивчення досвіду зарубіжних країн адміністративно-правового забезпечення становлення і розвитку електронного урядування та можливості і доцільність його впровадження в Україні. В статті вивчено досвід окремих зарубіжних країн щодо адміністративно-правового забезпечення становлення і розвитку електронного врядування. Описано підходи цілісного та системного мислення. З’ясовано, що успіх розвитку цифрового урядування є узгодженість діяльності інституцій, організацій, людей, технологій, даних і ресурсів для підтримки бажаних змін як у державному секторі, так і за його межами з метою створення суспільних цінностей і підвищення рівня добробуту населення. Доведено, що досвід зарубіжних країн може бути корисним для розвитку електронного урядування в Україні. Визначено, що помітною є відсутність підготовки працівників органів державного управління до запровадження електронного урядування. Цифрова трансформація уряду та його підрозділів складається не лише з уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології. Сутність, перш за все, полягає у трансформації державного управління як частини візії й стратегії національного розвитку країни в цілому. Розвиток потенціалу для переходу на електронне урядування має основоположне значення.

Посилання

1. Accenture (2014). Digital Government Pathways to Delivering Public Services for the Future. URL: https://www.accenture.com/_acnmedia/ Accenture/Conversion-Assets/DotCom/Documents/Global/PDF/Industries_7/ Accenture-Digital-Government-Pathways-to-Delivering-Public-Services-for-the- Future.pdf.
2. Agenzia per l’Italia Digitale. SPID Sistema Pubblico di Identità Digitale. URL: https://www.spid.gov.it/.
3. Australian Government Digital Transformation Agenda. 2017. URL: https://www.dta.gov.au/digital-transformation-strategy.
4. Australian Government. Didital Marcetplace. URL: https://marketplace. service.gov.au/.
5. CEF. Digital Connecting Europe. Once-Only Principle (OOP). URL: https:// ec.europa.eu/cefdigital/wiki/display/CEFDIGITAL/Once+Only+Principle.
6. E-estonia. URL: https://e-estonia.com/services/.
7. Egovernment. Sweizz. Suisse. Svizera. Development of the E-Government Strategy. URL: https://www.egovernment.ch/en/.
8. European Commission. Communication: EU eGovernment Action Plan 2016-2020 – Accelerating the digital transformation of government, 2016. URL: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/news/communication-eu- egovernment-action-plan-2016-2020-accelerating-digital-transformation.
9. European Commission. Ministerial Declaration on eGovernment the Tallinn Declaration, 2016. URL: https://ec.europa.eu/digital-single-market/en/ news/ministerial-declaration-egovernment-tallinn-declaration.
10. European Commission. Ministerial Declaration on eGovernment. Malmö, Sweden [Electronic resource]. URL: http://www.egov2009.se/wp- content/uploads/Ministerial-Declarationon-eGovernment.pdf.
11. European Commission. Public Opinion. 2019. URL: https://ec.europa. eu/commfrontoffice/publicopinion/index.cfm/survey/getsurveydetail/ instruments/special/surveyky/2222.
12. European Commission. The New European Interoperability Framework, 2017. URL: https://ec.europa.eu/isa2/eif_en.
13. Excellence and Appropriation Centres on Big Data, Data Analytics URL: www.alianzacaoba.co. 14. Gartner. 5 Levels of Digital Government Maturity.
November 6, 2017. URL: https://www.gartner.com/smarterwithgartner/5- levels-of-digital-government-maturity.
15. Gourvenment of Canada. Canada Open Gourvenment Portal. URL: https://search.open.canada.ca/en/sd/.
16. GOV.CO. Urna de Cristal. URL: https://www.urnadecristal.gov.co/.
17. Mexico: National One Stop Portal GOB.MX. URL: www.gob.mx.
18. Ministerial agreement for ICT Policy and the Manual of Information and Communication Technologies, and Information Security (MAAGTICSI). ICT Policy. 2014. URL: http://www.normateca.gob.mx/Archivos/66_D_3755_12-05-2014. pdf.
19. Novagob. En busca de una definición de Gobierno Electrónico. 2014. URL: https://red.novagob.org/en-busca-de-una-definicia3n-de-gobierno- electra3nico/.
20. O’Reilly T. Government as a Platform. URL: https://www.oreilly.com/ library/view/open-government/9781449381936/ch02.html.
21. OECD Digital Government Index (DGI): 2019. URL: http://www.oecd. org/gov/digital-government/oecd-digital-government-index-2019.htm.
22. OECD Recommendation of the Council on Digital Government Strategies. (2014). URL: http://www.oecd.org/gov/digital-government/Recommendation- digital-government-strategies.pdf.
23. OECD Dіgital Government Toolkit. 2014. URL: http://www.oecd.org/governance/digital-government/toolkit .
24. Open Data Österreich. URL: https://www.data.gv.at/.
25. Pew Research Cenrer. Internet & Technology. URL: https://www. pewresearch.org/internet/2019/11/15/americans-and-privacy-concerned- confused-and-feeling-lack-of-control-over-their-personal-information/.
26. Pew research Center. Internet & Technology. Americans and Privacy: Concerned, Confused and Feeling Lack of Control Over Their Personal Information, 2019. URL: https://www.pewresearch.org/internet/2019/11/15/ americans-and-privacy-concerned-confused-and-feeling-lack-of-control-over- their-personal-information/.
27. Republika Slovenja. eUPRAVA. URL: https://e-uprava.gov.si/.
28. Rządowe Centrum Legislacji. Publiczny Portal Informacji o Prawie. URL: https://ppiop.rcl.gov.pl/.
29. Trece. Open Data Initiative. URL: https://canaltrece.com.co/programas/ el-dato-datos-abiertos-open-data/.
30. UK Department for Digital, Culture, Media, and Sport (2017). UK Digital Strategy 2017. URL: https://www.gov.uk/government/publications/ukdigital- strategy/uk-digital-strategy.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-19

Як цитувати

Лунін , Д. С. (2020). ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕЛЕКТРОННОГО УРЯДУВАННЯ ТА ЙОГО ВПРОВАДЖЕННЯ В УКРАЇНІ. Юридична наука, (1(103), 178–192. https://doi.org/10.32844/2222-5374-2020-103-1.22

Номер

Розділ

АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО І ПРОЦЕС